Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 26, n. 58, set./dez. 2021
v. 26, n. 58, set./dez. 2021
Published:
2022-02-17
Editorial
1-2
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Currículo, resistência e criação com as artes
Apresentação do dossiê: A arte como ato de resistência e criação nos currículos
Janete Magalhães Carvalho, Nilda Guimarães Alves
3-9
PDF (Português (Brasil))
Artistic residencies and curriculum-experimentation: how can they help us to postpone the end of the world?
Fabiola Fonseca, Antônio Carlos Rodrigues de Amorim
11-31
PDF (Português (Brasil))
Steps to trigger and implement a dancing-curriculum
Carla Char, Marlucy Alves Paraíso
33-54
PDF (Português (Brasil))
Rural identity: discourses and images in small localities of Paysandú, Uruguay
Gonzalo Vicci, Mónica Cabrera
55-66
PDF (Español (España))
Affirming life in the meeting between cinema and teacher training
Steferson Roseiro, Suzany Lourenço, Janete Carvalho
67-88
PDF (Português (Brasil))
The artistic task of the act of knowing: aesthetics, creation and reexistence in Paulo Freire
Aristóteles de Paula Berino, Luciana Dilascio Neves, Vanessa de Andrade Lira dos Santos
89-109
PDF (Português (Brasil))
The encounter with the artistic signs of cinema producing aberrant movements in conversation networks with teachers
Tânia Mara Zanotti Guerra Frizzera Delboni, Carlos Pereira de Melo
111-128
PDF (Português (Brasil))
Childhood and curriculum: micro-curricular policies for a pedagogy of play
Sammy Lopes
129-143
PDF (Português (Brasil))
Bodies without organs versus cisheteronormativity: the territories of the body in the arts, in society, and in school
Sabina Sebasti, Ana Gabriela da Silva Vieira, Márcio Caetano
145-165
PDF (Português (Brasil))
Birds never return to the wires in the same way: a problematization for the curriculum and teacher training from the sign of music
Nilcéa Elias Rodrigues Moreira, Jaqueline Magalhães Brum, Juliana Paoliello Sánchez Lobos, Rosane Maria Muñoz
167-187
PDF (Português (Brasil))
Curriculum, necropolitics and politics of affections: the space-time of the Africanidades Project
Luciane dos Santos Silva
189-210
PDF (Português (Brasil))
Becoming aesthetic of early childhood teaching
Ana Paula Holzmeister, Camilla Gonçalves
211-223
PDF (Português (Brasil))
The art in the pandemic scene
Márcia Costa Rodrigues, Lúcia Teresa Romanholli, Cláudia Regina Ribeiro Pinheiro das Chagas
225-244
PDF (Português (Brasil))
Piercing action: sound war machines and curriculum tactics with funk in school every day life
Augusto Flávio, Rosane Meire de Vieira de Jesus
245-264
PDF (Português (Brasil))
Creations and uses of Arts as weavers of curricular “knowledge-meanings”
Noale Toja, Rafaela Rodrigues da Conceição, Talita Malheiros
265-284
PDF (Português (Brasil))
Creative energy in favor of education: technology and art for curriculum disruption
Rosimari Ruy, Francisco Rolfsen Belda, Vitor Machado
285-304
PDF (Português (Brasil))
Does the other lie? Or in another way? Truths and lies of the pedagogical
Loïc Chalmel
305-321
PDF (Français (Canada))
Artigos
Difficulties in teaching and learning in mathematics in college education from the perspective of professors and students
Daniela de Oliveira Lopes Vieira, Maria Drigo
323-340
PDF (Português (Brasil))
The collapse of formation: from Universitas sapiens to Universitas economica
From Universitas sapiens to Universitas economica
Fabio Caires Correia, Gillianno José Mazzetto de Castro
341-357
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
Currículo, necropolítica e política de afetos: o espaço-tempo do Projeto Africanidades
690
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
188
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
173
Análise de erros: o que podemos aprender com as respostas dos alunos
163
Planejamento educacional e tecnocracia nas políticas educacionais contemporâneas
128
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems